آخرین ویرایش در 1 ماه توسط آوا رحمتی
معاون اداره کل راهداری و حملونقل جادهای گیلان از جابهجایی بیش از ۱٬۷۷۱٬۰۰۰ مسافر در نیمه اول سال جاری خبر داد. این رقم نشان میدهد جابهجایی مسافر در گیلان با وجود زیرساختهای موجود، توانسته نیاز گردشگران و شهروندان را پاسخ دهد.
آمار جابهجایی مسافر در گیلان
در شش ماهه نخست:
- ۳۰۱ هزار نفر با اتوبوس جابهجا شدند
- ۸۴۴ هزار نفر با مینیبوس سفر کردند
بخش دیگر مسافران (حدود ۶۲۵ هزار نفر) با خودروهای سواری شخصی یا کرایهای از استان خارج یا به آن وارد شدند و مجموع جابهجایی مسافر در اولین فصل سال را به بیش از ۱.۷ میلیون رساند.

زیرساخت و ناوگان جابهجایی مسافر
استان گیلان هماکنون:
- ۱۴۲ شرکت مسافربری فعال دارد
- ۱۰ پایانه عمومی و بیش از ۳٬۰۰۰ ناوگان جادهای در ارائه خدمات حضوری و اینترنتی نقشآفرینند
برای افزایش کیفیت جابهجایی مسافر، برنامههای توسعهای در دست اجراست:
- پیادهسازی سامانه بلیت الکترونیک در پایانهها
- برگزاری دورههای آموزشی ایمنی و مشتریمداری برای رانندگان
سامانه رسیدگی به شکایات
مسافران میتوانند نظرات و شکایات خود را درباره کیفیت جابهجایی مسافر از طریق سامانه ۱۴۱ ثبت کنند تا پاسخگویی سریع و بهبود خدمات مسافربری در گیلان ادامه یابد.
آوا رحمتی
من فارغالتحصیل رشته حقوق هستم و از دوران دانشگاه به مسائل اجتماعی و حقوقی علاقه داشتم. فعالیت حرفهای خودم را از سال ۱۳۹۷ با نوشتن مقالات تحلیلی در وبسایتهای خبری کوچک آغاز کردم. پس از کسب تجربه، به عنوان خبرنگار میدانی در حوزه مسائل اجتماعی با چندین روزنامه معتبر همکاری کردم و اکنون به عنوان دبیر بخش اجتماعی و گزارشهای تحقیقی در یک مجله خبری معتبر فعالیت میکنم. تلاش من این است که صدای افرادی باشم که کمتر شنیده میشوند و به بهبود شرایط جامعه کمک کنم.
